Ce legume conservate preferă românii

Ce legume conservate preferă românii

Mazărea, fasolea şi porumbul sunt în topul legumelor conservate cumpărate de români, un alt produs tot mai apreciat fiind spanacul.

„Obiceiurile culinare, deşi se adaptează celor europene tot mai mult, încă sunt unele puternic tradiţionale. Astfel, mazărea, fasolea verde, cea boabe şi porumbul sunt în topul celor mai cumpărate legume conservate”, a declarat Crina Zdravcu, director comercial al d’aucy România, într-o conferință de presă.

În ceea ce priveşte clientul de legume conservate din categoriile medium şi premium, Crina Zdravcu a subliniat că profilul acestuia este schiţat de următoarele trăsături: nivel mediu de educaţie, venit mediu, vârstă cuprinsă între 25 şi 50 de ani, ritm cotidian alert. În ceea ce priveşte preocupările – stilul de viaţă sănătos, nevoia de timp liber şi pasiunea pentru anumite hobby-uri sunt relevante, acestea fiind unele din motivele pentru care apelează la astfel de produse.

„În medie, un român cumpără, fiscalizat, legume conservate, de calitate medium şi premium, într-o cantitate de circa 2,2 kg anual. Treptat însă, cantităţile cumpărate sunt tot mai mari şi, în acelaşi timp, şi bugetul alocat este în creştere datorită trecerii de la produsele entry-level către cele de calitate superioară, lucru de altfel firesc în contextul în care clienţii sunt tot mai conştienţi de importanţa unei nutriţii sănătoase, iar exigenţele sunt tot mai mari ”, a afirmat Crina Zdravcu.

Raportat la cum aleg clienţii legumele conservate, reprezentanta d’aucy România este de părere că principalele criterii de selecţie sunt calitatea (percepţia calităţii), preţul, brandul şi nu în ultimul rând promoţiile şi semnalizarea la raft. În consecinţă, în circa 75% din cazuri, decizia de achiziţie se ia pe loc, direct în magazin.

Crina zdravcu - director comercial d'aucy

Crina Zdravcu, director comercial al d’aucy România

Sănătatea are gust

d’aucy, parte a grupului francez cu acelaşi nume şi unul dintre principalii jucători pe piaţa locală şi internaţională de legume conservate, a lansat două noi game – Al Vapore-Vapeur şi Gama pentru Salate. „Urmând evoluția pieței, venim cu noi produse pentru noi categorii de cerințe, gusturi şi obiceiuri. Astfel, gama Al Vapore-Vapeur se diferenţiază de alte produse existente pe piaţă prin procesul de producţie, în timp ce Gama pentru Salate, ambalată tot la conservă, cuprinde produse speciale pentru salate, fiind livrată în cantităţi mici, exact cât este nevoie, fie ca ingredient, fie pentru mixuri”, a declarat directorul comercial al d’aucy România, în conferința de lansare a noilor game.

Crina Zdravcu a arătat că pregătirea la abur face ca legumele să își păstreze gustul fiind în același timp mai crocante, hrănitoare și diet friendly.

În ceea ce priveşte business-ul d’aucy România, Crina Zdravcu a subliniat că afacerile companiei se află pe un trend pozitiv în ultimii ani. Astfel pentru 2016, compania mizează pe afaceri de 3,5 milioane euro, în creştere cu crca 6% faţă de 2015 când a raportat afaceri de 3,3 milioane de euro. În acest moment, compania comercializează pe plan local atât produse sub brandul d’aucy, cât şi sub brandul Globus. În plus, o altă linie de business este cea de private label, care reprezintă cca. 20% din afacerile totale anuale.

„În acest moment, distribuţia directă către reţelele mari de super şi hipermarketuri, cât şi cash&carry, reprezintă 57% din business-ul companiei, în timp ce 32% din afaceri sunt realizate prin vânzări către distribuitori. De asemenea, observăm o creştere constantă a prezenţei şi pe segmenul HoReCa, ce reprezintă în acest moment cca 11% din business-ul d’aucy România”, a declarat Crina Zdravcu.

Compania comercializează pe piaţa locală 42 de produse sub brandul d’aucy, incluzând gama de produse BIO şi gama dedicată copiilor – d’aucy kids, dar şi alte 29 sub brandul Globus. Acestea sunt distribuite direct în peste 850 locaţii din marile reţele de retail modern precum Carrefour, Auchan, Cora etc., însă, prin intermediul distribuitorilor, sunt prezente şi în alte tipuri de magazine.

În ceea ce priveşte provenienţa produselor comercializate pe plan local, Directorul Comercial al companiei a subliniat că acestea sunt aduse din unităţile de producţie ale companiei din întreaga Europă.

„În Franţa, materia primă provine de la fermierii care sunt în mare majoritate şi acţionari. Tot lanţul este controlat, de la seminţe şi toate cele necesare culturilor, până la procesarea în propriile fabrici”, a spus Crina Zdravcu. Aceasta a subliniat că, în acest moment, compania are 30 de fabrici în 3 ţări europene (Franţa, Spania şi Ungaria). Cea mai apropiată unitate de producţie de ţara noastră este în Ungaria, la Debrecen, la 70 km de Oradea. Acesta este şi motivul pentru care compania este interesată de stabilirea unei relaţii cu fermierii români, pentru a putea avea acces la materie primă de calitate.